הדיור הציבורי • חוק ההתחדשות העירונית אושר בוועדה

    בפורום הדיור הציבורי הפועל מזה שנים לזכויותיהם של דיירי הדיור הציבורי מברכים על ההחלטה להתחדשות עירונית ורואים חשיבות גדולה בתהליכים של התחדשות עירונית האמורים לשפר את חייהם שאמורים לשפר את חייהם של גיירי השכונות
    איתי גדסי 1 Comment on הדיור הציבורי • חוק ההתחדשות העירונית אושר בוועדה

    לפי החוק שעבר בוועדה: דיירי הדיור הציבורי יוכלו לחזור לבתיהם ללא כל תנאי. בנוסף על כך, תוקן החוק ודיירי הדיור הציבורי לא יחוייבו בתשלומים נוספים • ח"כ יגאל גואטה: "התעקשנו שתוקם קרן לחלשים שמפונים מהבתים, אני חושב חושב שהבאנו חוק טוב"

    מעלה אדומים • אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    בפורום הדיור הציבורי הפועל מזה שנים לזכויותיהם של דיירי הדיור הציבורי מברכים על ההחלטה להתחדשות עירונית ורואים חשיבות גדולה בתהליכים של התחדשות עירונית האמורים לשפר את חייהם שאמורים לשפר את חייהם של גיירי השכונות
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הישגים חסרי תקדים לדיירי הדיור הציבורי. לאחר דיונים ארוכים, הוחלט לכלול פרק שלם הנועד לעגן בחקיקה את זכויותיהם של דיירי הדיור הציבורי בתוכנית של התחדשות עירונית. פרק, המוריד את איום הטרנספר שאיים על אלפי דיירים ומכיר בזכותם על בתיהם.

    לפי החוק שעבר בוועדה וצפוי לעבור בקריאה שניה או שלישית במליאה דיירי הדיור הציבורי יוכלו לחזור לבתיהם ללא כל תנאי. בנוסף על כך, תוקן החוק ודיירי הדיור הציבורי לא יחוייבו בתשלומים נוספים כגון: וועד בית מוגדל, ארנונה גבוהה ושכ"ד מוגדל. כמו כן יוכלו הדיירים לרכוש את הדירה בכל שלב במחיר הריאלי שקדם לתהליך ההתחדשות העירונית.

    לאחר חילוקי דעות חריפים אמש בוועדה בין נציגי האוצר והמשפטים, ולאחר התעקשות ח"כ יגאל גואטה מש"ס החליטה הוועדה על הקמת קרן אליה יוזרמו כ- 160 מיליון שקל בתקציב הנוכחי בשנתיים הקרובות שיוקצו לרווחתם דיירים מוחלשים.

    מדובר בבשורה חסרת תקדים לדיירי הדיור הציבורי אשר עד כה סבלו מתהליכים של ג'נטריפיקציה, משום שלא הייתה חקיקה שתגן עליהם מפני גירוש הנובע מתהליך שכזה.

    בפורום הדיור הציבורי הפועל מזה שנים לזכויותיהם של דיירי הדיור הציבורי מברכים על ההחלטה להתחדשות עירונית ורואים חשיבות גדולה בתהליכים של התחדשות עירונית האמורים לשפר את חייהם שאמורים לשפר את חייהם של גיירי השכונות. מצד שני ללא הגנה על דיירים מוחלשים ישנה סכנה שתהליך התחדשות עירונית יכול להפוך למלכודת עבור דיירים מוחלשים לכן ההגנה בחקיקה על דיירי הדיור הציבורי והקמת קרן להגנת דיירים מוחלשים היא השיג חסר תקדים של הוועדה להתחדשות עירונית בראשותו של ח"כ אלי כהן.

    ח"כ יגאל גואטה: התעקשנו שתוקם קרן לחלשים שמפונים מהבתים, כי מה הרעיון לתת להם לגור במגדל במקום הדירה שהייתה להם, אבל ועד הבית במגדל הזה דורש 1000 שקל בחודש, מאיפה הם יביאו את הכסף? היו קצת בעיות עם זה, אבל אני שמח שבסופו של יום הגענו להסכמות, ובעזרת כל החברים ללא הבדל קואליציה ואופוזיציה – אני חושב חושב שהבאנו חוק טוב.

    אורלי לוי- אבקסיס -שהצליחה להכניס לחוק הגנות עבור דיירי הדיור הציבורי: ״החוק שעבר הוא לא בסיס החוק איתו התחלנו את הדיונים, ולאחר מאמצים רבים הגענו להישגים משמעותיים ולגרסה טובה יותר לחוק להתחדשות עירונית המעגנת את זכויותיהם של דיירי הדיור הציבורי שהיו צריכים להתפנות בעקבות הפרוייקטים, ולחזור לאחר מכן לדירה שהיא יקרה יותר ובמידה וירצו לרכוש אותה, לשלם מחירים מופקעים של דירה חדשה. את זה שינינו והבטחנו בחוק שיוכלו לרכוש את הדירה מתי שיוכלו ללא הגבלה ובמחיר שלפני ההתחדשות״.

    ח"כ דב חנין יו"ר עמית בשדולת הדיור בכנסת: "אני מברך על ההישגים שהשגנו בחוק בתחום ההגנה על דיירי הדיור הציבורי בפרוייקטים של פינוי בינוי. התחדשות עירונית היא דבר חשוב אבל אסור שדיירים מוחלשים יידרסו בדרך. לכן חשובים הישגי המאבק שניהלנו על הגנת דיירי הדיור הציבורי ולכן אנחנו מנהלים מאבק להגנה על כלל הדיירים המוחלשים בפרוייקטים, שהעלאת ערך הדירות תביא להתייקרות שתקשה עליהם לשוב להתגורר בבתיהם.

    "מסיבה זו ובכדי למנוע תהליך של טרנספר במסווה של התחדשות, חשוב שימשיך להיות פיקוח פרלמנטרי הדוק על התהליך כולו ולשם כך אני שמח שהחוק יכלול גם את הצורך באישור ועדת הכלכלה לצעדים השונים של הרשות".

    רותי לביא מפורום הדיור הציבורי אמרה כי: "הישג חשוב זה המכיר בזכותם של הדיירים על דירתם ומונע את התלות בגחמות משרד השיכון והאוצר מראה עד כמה חיוני המאבק על דמותו של הדיור הציבורי. השג זה הוא תוצאת התגייסות כל ארגוני המאבק, נאבקות הדיור בערים השונות ופורום הדיור הציבורי המאגד אותם.



    1 תגובות

    מיין תגובות